Stockholm 11 Aug 2017

Sökes: Engagerad kontorsansvarig receptionist och administratör

Engagerad kontorsansvarig receptionist och administratör

Stockholm
Heltid
Sista ansökningsdag 1 september
Tillträdesdag enligt överenskommelse

Om jobbet

Är du en positiv och driven person som får energi ifrån mötet med människor? Har du tidigare servicevana och trivs i en tjänst där du blir företagets ansikte utåt?

Arbetsuppgifter/ Tjänstebeskrivning

I din roll som kontorsansvarig receptionist/administratör blir du en del av administration tillsammans andra kollegor, som likt dig är engagerade, hjälpsamma och lösningsfokuserade. Du fungerar som spindeln i nätet på arbetsplatsen och på ett professionellt och tillmötesgående sätt tar du emot besökare och kunder, svarar i telefon och på mail. I tjänsten som receptionist ingår att ge intern service, posthantering och att ansvara för de gemensamma utrymmena så som att ställa i ordning konferensrum och inhandla fika. Vidare ansvarar du även för hantering av besöksbrickor, taxibokningar samt andra administrativa arbetsuppgifter. Du svarar på allmänna frågor och ger varje besökare service i världsklass.

I rollen som administratör så kommer du att bistå våra avdelningar internt med uppgifter som hantering av mail, uppdatering/underhåll av dokument och uppgifter och även hjälpa till i samband med våra event/seminarier.

De första månaderna kommer du att ha en trainee tjänst och få lära dig de olika delarna inom ditt ansvarsområde för att skapa en så smidig övergång som möjligt inför att vår kontorsansvariga receptionist går i pension våren 2018.

Vem är du?
För att trivas i tjänsten tror vi att du är en positiv, glad och ödmjuk person. Du har en hög ansvarskänsla, är noggrann och har ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet inom service och har du tidigare arbetat som receptionist är det en fördel, men det som är avgörande är din personlighet. Vi söker därför dig som är nyfiken, prestigelös, positiv person och har en personlig mognad. Du har ett strukturerat arbetssätt och du bemöter varje person på ett vänligt och trevligt sätt. Vi söker dig som ser att din anställning är en tjänst som du kommer att trivas med i många år.

Formell kompetens

  • Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som receptionist/administratör/kundservicearbetare/sekreterare
  • Erfarenhet som receptionist är meriterande
  • God datorvana
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift

Om oss

Vi heter Groth & Co och är ett konsultföretag som erbjuder affärsmässig rådgivning kring immaterialrätt. Vi har experter inom patent, varumärken, design, domännamn, upphovsrätt, tvist & process, bevakning, namnskapande med mera. Tillsammans med våra kunder arbetar vi strategiskt för att skapa konkurrensfördelar genom immaterialrätt.

Vi har arbetat med immaterialrätt sedan 1869 vilket gör oss till Skandinaviens första rådgivare inom området. Vår långa resa har tagit oss från den svenska industrialiseringen med innovationer som dynamiten, skiftnyckeln och separatorn, till dagens dynamiska näringsliv präglat av innovation, globalisering och digitalisering.

Vårt huvudkontor ligger i Spårvagnshallarna på Birger Jarlsgatan 57B i centrala Stockholm. Här arbetar ca 50 personer.

Vid intresse vänligen maila din ansökan till Head of Administration and Marketing, Carolin Sundkvist,

 

Andra nyheter

  • Stockholm 05 Oct 2021

    UNICEF väljer Stockholm för sitt innovationsk...

    Läs mer

  • Förenade Arabemiraten 30 Sep 2021

    Förenade Arabemiraten ansluter sig till Madrid...

    Läs mer

  • Worldwide 28 Sep 2021

    Sverige – fortsatt i topp!

    Läs mer

Kontakta oss

Världen & Vi