(Publ. 28 NOV 2018) Välskötta varumärken är en av de viktigaste nycklarna för att bli framgångsrik på lång sikt. För att sprida en del av kunskapen hade vi glädjen att ha tre tidigare vinnare av Signumpriset vid ett seminarium om prisbelönt varumärkesvård den 12 november. Vi hade förmånen att få lyssna till tre tidigare vinnare; Anna-Lena Wolfe, Director trademark, Tetra Pak, Thommy Bindefeld, Marketing and Creative Director, Svenskt Tenn, samt Angelica Sandgren, Varumärkesansvarig och Teamleader, HSB
De berättade om sitt varumärkesarbete, bland annat utmaningar i sin egen specifika bransch om varumärkesbyggande, hur de använder sin historia i marknadsföringen samt hur de bevakar sitt märke mot intrång. Talarna diskuterade också fördelarna med att fokusera på ett starkt huvudvarumärke – både kommunikativt och juridiskt.

Tetra Pak vann Signumpriset 2005, Svenskt Tenn 2016 och HSB 2018.
Moderatorer var Gunnar Berenmark, Creative Director på Nordic Morning och medlem av Signumprisets jury, och Christer Löfgren, chefredaktör på tidningen BrandNews tillika sekreterare i Signumprisets jury. Mats Lundberg, VD på Groth & Co, hälsade alla välkomna.
Under seminariet avslöjades dessutom de nominerade till Signumpriset 2019!
Dessa är AniCura, Barnängen, Com Hem, Moderna Museet, Perstorp, Polarn O. Pyret, Svensk Fastighetsförmedling samt Vitamin Well. Den 25:e vinnaren av Signumpriset presenteras på Varumärkesdagen® 24 januari 2019.
Nedan finns bilder från eventet: –
Fotograf: Alex Eliasson

























