(Publ. 3 DEC 2019) För att sprida kunskap om prisbelönta varumärkesarbete hade vi glädjen att lyssna till två tidigare vinnare av Signumpriset vid vårt seminarium den 19 november:
Malin Billing, Head of Theatrical rights and Senior adviser Corporate values, The Astrid Lindgren Company, och Petra Stenecker, Marketing & E-com Director, Polarn O. Pyret.
Pippi Långstrump vann priset 2017 och Polarn O. Pyret 2019.
Malin och Petra berättade om både kommunikativa och juridiska delar av deras respektive varumärkesarbete. Ett stor del av diskussionen kom att handla om hållbarhet och hur deras respektive varumärken har lyckats förbli relevanta under så lång tid, och i relation till det hur de utnyttjar digitaliseringen för att nå nya målgrupper. Moderator var Gunnar Berenmark, Creative Director på Nordic Morning och medlem av Signumprisets jury. Hälsade välkommen gjorde Mats Lundberg, VD på Groth & Co.
Under seminariet avslöjades dessutom de nominerade till Signumpriset 2020! Dessa är Almedalsveckan, BOB, Husqvarna, Intrum och Östersjöfestivalen.
Nedan finns bilder från eventet:
Fotograf: Alex Eliasson

















