(Publ. 21 NOV 2016) Välskötta varumärken är en av de viktigaste nycklarna för att bli framgångsrik på lång sikt. För att sprida en del av kunskapen hade vi, för tredje året i rad, glädjen att vid vårt seminarium den 10 november ha tre tidigare vinnare av Signumpriset som berättade om hur varumärkesarbetet bidragit till deras framgång.
De tidigare vinnarna representerades av Lotta Bynke, Communications & Branding Manager, Atlas Copco, Joanna Hammar, Marknadschef, Gröna Lund, och Mikael Kruse, Brand Communication Manager EMEA, Volvo Car Corporation. På seminariet samtalades om bland annat hur de olika företagen idag arbetar strategiskt med sina varumärken, vad essensen i deras varumärken är, de villkor och utmaningar de måste förhålla sig till på sina respektive marknader samt tankar om framtiden.
Moderatorer var Gunnar Berenmark, Design Director på Sitrus och medlem i juryn av Signumpriset, och Christer Löfgren, chefredaktör på tidningen BrandNews tillika sekreterare i juryn.
Sedan var det dags för att avslöja de nominerade till Signumpriset 2017! Dessa är En Svensk Klassiker, IsaDora, Pippi Långstrump och Systembolaget. Vilka av dessa som blir den 23:e vinnaren av Signumpriset presenteras på Varumärkesdagen 19 januari 2017.
Vid det efterföljande minglet gavs tillfälle till möte och intressanta samtal – se bilder från eventet nedan >>
Fotograf: Magnus Nilsson
























