(Publ. 30 NOV 2015) Välskötta varumärken är en av de viktigaste nycklarna för att bli framgångsrik på lång sikt. För att sprida en del av kunskapen hade vi glädjen att ha tre tidigare vinnare av Signumpriset vid ett seminarium om prisbelönt varumärkesvård den 12 november. De berättade om sitt varumärkesarbete och hur detta hjälpt dem att nå framgång. De tidigare vinnarna representerades av Gunilla Asker, VD, Svenska Dagbladet, Petra W Lindh, vVD, ICEHOTEL och David Lundgren, Manager Corporate Identity & Design, Lantmännen. Under seminariet diskuterades bland annat hur de olika företagen idag arbetar strategiskt med sina varumärken, vad essensen i deras varumärken är, samt de villkor och utmaningar de måste förhålla sig till på sina respektive marknader.
Moderatorer var Gunnar Berenmark, Senior Design Director på Rewir AB och medlem av Signumprisets jury, och Christer Löfgren, chefredaktör på tidningen BrandNews tillika sekreterare i Signumprisets jury.
Under seminariet avslöjades dessutom de nominerade till Signumpriset 2016! Dessa är Formex, Netto, Melodifestivalen, Malmö FF, Middagsfrid, Svenskt Tenn och Yasuragi. Den 22:a vinnaren av Signumpriset presenteras på Varumärkesdagen 21 januari 2016.
Nedan finns bilder från eventet –
Fotograf: Magnus Nilsson





















Läs mer om Signumpriset på www.signumpriset.se. I vår jubileumsbok finns intervjuer med de första 20 vinnarna. Boken kan du rekvirera gratis från lena.fredriksson@groth.eu