SIGNUMPRISET uppmärksammar varje år ett nordiskt företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda sitt varumärke – både kommunikativt och juridiskt. De nominerade för 2023 års varumärkespris är AIK, Blocket, BRIS, Hemnet, Polarbröd, Stenströms och Svenska Spel!
- Årets nominerade till Signumpriset visar att arbetet med att bygga och vårda starka varumärken fortsätter vara både prioriterat och en tydlig framgångsfaktor. Vi kan också med glädje och stor ödmjukhet konstatera att även varumärket Signumpriset fortsätter att attrahera mycket välkända aktörer i vitt skilda branscher. Bland årets nomineringar är de flesta sannolikt redan välkända för större delen av Sveriges befolkning. För juryn blir det måhända en ännu svårare uppgift än någonsin att utse vinnaren i detta imponerande starka startfält, säger Gunnar Berenmark, sekreterare i juryn.
Sedan starten 1995 som priset delats ut, har varumärkesarbetet hos hundratals nordiska företag hårdgranskats av en oberoende jury bestående av mycket kunniga och erfarna marknadsförare, jurister och akademiker. De nominerade bedöms utifrån en rad kriterier om hur företaget förmedlar varumärket, dess långsiktiga utveckling och hur man juridiskt skyddar det från intrång.
2023 års vinnare tillkännages på Varumärkesdagen den 9 mars.
Vi önskar alla nominerade lycka till!