Nyhet

Carl Wendt intervjuad i Dagens Industri

31 januari 2024

Lästid: 1 minuter

Personporträtt av Carl Wendt

Artikeln i Dagens Industri, Pensioner och Förmåner, diskuterar vikten av transparens inom pensions- och försäkringsbranschen, särskilt i samband med varumärkesarbete. Groth & Co:s jurist, Carl Wendt, betonar att transparens är avgörande för att möta konsumenternas förväntningar och undvika att förlora kunder till konkurrenter. Han pekar på farorna med att inte vara tydlig med varumärkets värderingar och att inleda samarbeten som kan förvilla konsumenterna.

Carl Wendt lyfter också fram risken för varumärkesskador när företag inte lever upp till det de påstår sig stå för. Det företag som på ett transparant och trovärdigt sätt kan kommunicera sina värderingar kommer att vara framgångsrika när de bygger sina varumärken.

Om du har Dagens Industri kan du läsa hela artikeln här: https://pensionerochformaner.di.se/experten-darfor-har-branschjattarna-allt-att-vinna-pa-full-innehavstransparens/

Fler nyheter och insikter

  • 30 oktober 2025| Blogg|

    Från kultklassiker till kassako – kan man väcka ett gammalt varumärke till liv?

    Nostalgi säljer – gamla varumärken är som retrovinyl: de bär historia, känsla och ibland till och med en färdig kundbas. De senaste åren har vi överösts av 80-talsband som vi [...]

  • 27 oktober 2025| Nyhet|

    Varumärken i den digitala toppdomänvärlden – framtiden för .brand

    I dag är en stark digital identitet avgörande för hur varumärken uppfattas och skyddas. Att äga en egen toppdomän innebär inte bara kontroll över den tekniska infrastrukturen, utan också en [...]

  • 21 oktober 2025| Nyhet|

    Viktig påminnelse: Brittiska varumärken och användning efter den 31 december 2025

    Från och med den 31 december 2025 har det gått fem år sedan Storbritannien lämnade EU. Detta datum markerar en viktig förändring för innehavare av så kallade brittiska clone-varumärken. Efter [...]

Till toppen