Insikter och nyheter
Från kultklassiker till kassako – kan man väcka ett gammalt varumärke till liv?
Nostalgi säljer – gamla varumärken är som retrovinyl: de bär historia, känsla och ibland till och med en färdig kundbas. De senaste åren har vi överösts av 80-talsband som vi minns så väl, men inte hört av på 20–30 år. Nu ger de sig plötsligt ut på turné igen. Målgruppen [...]
Från kultklassiker till kassako – kan man väcka ett gammalt varumärke till liv?
Nostalgi säljer – gamla varumärken är som retrovinyl: de bär historia, känsla och ibland till och med en färdig kundbas. De senaste åren har vi överösts av 80-talsband som vi minns så väl, men inte hört av på 20–30 år. Nu ger de sig plötsligt ut på turné igen. Målgruppen [...]
Varumärken i den digitala toppdomänvärlden – framtiden för .brand
I dag är en stark digital identitet avgörande för hur varumärken uppfattas och skyddas. Att äga en egen toppdomän innebär inte bara kontroll över den tekniska infrastrukturen, utan också en möjlighet att skapa en verifierad, unik och säker digital yta. Det stärker både förtroendet och tydligheten gentemot användarna och gör [...]
Viktig påminnelse: Brittiska varumärken och användning efter den 31 december 2025
Från och med den 31 december 2025 har det gått fem år sedan Storbritannien lämnade EU. Detta datum markerar en viktig förändring för innehavare av så kallade brittiska clone-varumärken. Efter detta datum går det inte längre att hänvisa till användning av EU-varumärken som bevis för faktisk användning eller renommé i [...]







